dinsdag 16 april 2013

HONDA CTX700 VOOR HET EERST TE ZIEN OP EICMA

POPULARITEIT VAN HONDA'S UNIEKE DUAL CLUTCH TRANSMISSION STIJGT EN NIEUWE HONDA CTX700 VOOR HET EERST TE ZIEN OP EICMA
 


Sinds Honda in 2010 de revolutionaire techniek van de Dual Clutch Transmission op een motorfiets toepaste, is de populariteit gestaag gestegen. Meer dan 12.500 motorrijders in Europa kozen al voor een motorfiets met Dual Clutch Transmission. Ook de CTX700, Honda's nieuwe cruiser/toermotor die op de EICMA in Milaan voor het eerst in Europa te zien is, wordt voorzien van dit unieke versnellingssysteem.



De Dual Clutch Transmission werd in 2010 geïntroduceerd op de Honda VFR1200F. In 2012 zijn er vier modellen met Dual Clutch Transmission als optie bijgekomen: de Honda Integra, NC700X, NC700S en de Crosstourer.

Toenemende populariteit
In de verkoopcijfers van de populaire NC700X is vanaf de lancering in april 2012 tot februari 2013 het maandelijks percentage van klanten die kiezen voor Dual Clutch Transmission van 10% gestegen naar 44%. Ook bij aanschaf van de Crosstourer kozen steeds meer mensen voor het geavanceerde versnellingssysteem: tussen februari 2012 en februari 2013 steeg het percentage van de maandelijkse verkoop van Crosstourers met Dual Clutch Transmission van 25 naar 70 %.

CTX700 en CTX700N op EICMA
In februari van dit jaar zijn de CTX700 en de CTX700N gepresenteerd op de International Motorcycle Show in Chigaco. De twee nieuwe modellen, een naakte versie en een met halve kuip, worden standaard voorzien van de Dual Clutch Transmission en maken deel uit van de line-up nieuwe motorfietsen die Honda zal tonen op de EICMA in Milaan in november van dit jaar.


De CTX700 en CTX700N zijn een kruising tussen een cruiser en een toermotor, ontworpen naar het concept van 'Comfort Touring Experience'. Het 670cc paralleltwin-motorblok levert 35 kW en biedt een uitmuntend koppel in de lage tot middentoerentallen, evenals een zuinig benzineverbruik. De compacte afmeting en het motorblok dat onder een hoek van 62 graden is geplaatst zorgen voor een laag zwaartepunt. Met daarbij een rijpositie met de benen naar voren en een zithoogte van 720 mm is een unieke combinatie van comfort en wendbaarheid gecreëerd. De CTX700 en CTX700N, die een aantal stijlkenmerken van de GL1800 Gold Wing hebben meegekregen, zijn toegankelijke, betaalbare motorfietsen die bovendien geschikt zijn voor rijders in de rijbewijscategorie A2.

Winning Technology tour
Motorrijden met Dual Clutch Transmission (DCT), Honda's geavanceerde schakelsysteem waarbij zowel automatisch als handgeschakeld rijden mogelijk is, biedt comfort, sportiviteit en veiligheid zonder de funfactor van motorrijden te verliezen. Om iedereen de kans te geven dit gevoel van vrijheid te ervaren, organiseert Honda dit voorjaar de Winning Technology Tour.  Informatie is te vinden op
www.hondaschakeltover.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten